۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

ای مسلمان بیدار باش

لا اله الا الله محمد رسول الله

جانم به فدایت باد یا رسول الله ، ای برادران و خواهران مسلمان بیدار شوید.در سالهای گذشته شاهد این بوده ایم که بار ها دشمنان اسلام قصد داشته اند تا با زیرکی ضربه های ناجوانمردانه ای بر پیکر مسلمین وارد کنند از حک کردن جمله ی مبارک "لا اله الا الله محمد رسول الله" ته کفش ها گرفته تا این تصاویر که در ذیل  متن قرار داده ام. ان شا الله که مسلمانان با تحریم این کالاها بیداری خود را نشان دهند. مدتی پیش ، یکی از دوستانم هنگام ناهار خوردن این مسئله را به من تذکر داد که اگر نوشته ی انگلیسی کوکا کولا را به صورت بر عکس نگاه کنید متوجه می شوید که به عربی نوشته شده "لا محمد لا مکه". من نیز وظیفه ی خود دانستم تا به هر روشی شده اطلاع رسانی را انجام دهم. جالب است بدانید همین شرکت در اکثر کشور های اسلامی نمایندگی و شعبه دارد و برای موقعیت های دینی چون ماه مبارک رمضان نیز تبلیغات بسیاری در کشور های اسلامی می کند.

۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

سی ام رمضان در آینه‌ی تاریخ


1.     وفات عمرو بن العاص
در 30/رمضان/43هـ برابر با سال 664هـ حضرت عمرو بن العاص ـ رضی الله عنه ـ فاتح مصر در سن 100 سالگی چشم از جهان فرو بست.
2.     وفات امام بخاری
در 30/ رمضان/256هـ برابر با 31/اوت/869م امام محمد بن اسماعیل به ابراهیم بن مغیره معروف به امام بخاری چشم از جهان فروبست.
تاریخ امام بخاری را با لقب "امیر المؤمنین" در حدیث می‌شناسد. کتاب "صحیح بخاری" او که مجموعه‌ایست از احادیث گهربار پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم) طی یک کنکاوش بی مانند و بسیار دقیق توسط ایشان جمع آوری شده است، بعنوان صحیحترین کتاب پس از کتاب الله برشمرده می‌شود. ایشان کتابهایی دیگر چون "التاریخ الکبیر" و "الأدب المفرد" نیز دارند.
روزانه شاید ملیونها بار در جهان نامش همراه با دعای خیر برای او پس از ذکر احادیث رسول اکرم (صلی الله علیه وسلم) بر زبانهای مسلمانان جاری می‌شود. رحمت و مغفرت الهی بر او بادا..
3.     بدنیا آمدن امام ابن حزم
در 30/ رمضان/ 384هـ برابر با 7/ نوامبر/994م امام بزرگ محمد بن علی بن احمد بن سعید معروف به ابن حزم چشم در جهان گشود. او یکی از شاخصترین نامهای علمی در قرن پنجم هجری بشمار می‌آید. کتابهای او از مشهورترین کتابها در فقه و تاریخ و مقارنه ادیان بشمار می‌روند. کتابهای معروف "المحلی" و "الفصل فی الملل و الأهواء و النحل" از شاهکارهای او هستند.

در مملکت عربستان سعودی جمعه عید فطر اعلام شد

به گزارش العربیه در عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و چند کشور دیگر عربی روز پنج شنبه آخرین روز رمضان مبارک و جمعه عید سعید فطر اعلام شده.