۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

یازدهم رمضان در آینه‌ی تاریخ


1.     شهادت سعید بن جبیر:

در 11/رمضان/95هـ موافق با سال 714 م حجاج بن یوسف ثقفی از والیان ظالم و ستمگر امویان تابعی و دانشمند  و عالم برجسته سعید بن جبیر را بشهادت رسانید.

2.     ابتدای دعوت عباسیان در خراسان:
در 11 / رمضان/129 هـ مصادف با 25/ مه/747 م ابو مسلم خراسانی مردم را به شورش بر علیه امویان و طرفداری از عباسیان دعوت کرد.

3.     هلاکت چنگیزخان:
در 11/ رمضان/624هـ موافق با 15/ اوت/1227م بنیانگذار امپراطوری مغولهای خونخوار تیموجین پسر یسوکای بهادر مشهور به جنگیز خان پس از سالها ظلم و ستم و خونریزی مرد. تاریخ او را بعنوان یکی از وحشی ترین سرداران و جنگجویان خون آشام معرفی می کند. که بدترین جنایتها را در حق بشریت انجام داده. شهرهای بسیاری از جمله بغداد مرکز علم و دانش مسلمانان را با خاک یکسان نمود. و هزاران هزار از شاهکارهای علمی دانشمندان مسلمان برای همیشه نابود شد!

4.     تهدید هولاکو به خلیفه مستعصم بالله:
در 11/ رمضان /655هـ مصادف با 21/ سبتامبر/1257م هولاکو سرلشکر جنگجویان مغول نامه‌ای تهدید آمیز به مستعصم بالله خلیفه عباسی فرستاد و از او خواست تا تسلیم شود و بغداد را به او واگذار کند. در آنزمان جهان اسلام چون امروز طعمه‌ی هوسرانی سردمداران خود شده بود و مسلمانان از تفرقه و جدایی رنج می‌بردند. خلیفه عباسی وقت چون توان مقاومت در مقابل مغولها را نداشت شهر را به امید رحمت مغولها بدون مقاومت بدانها سپرد. و مغولها آنرا با خاک یکسان نموده موجود زنده ای بر جای نگذاشتند!

5.     پیروزی عثمانیها بر ددمنشان صفوی:
در 11 / رمضان/986هـ مصادف با 11 / نوامبر/1578م، سپاهیان خلافت اسلامی عثمانی بر لشکر خون آشام صفوی در جنگ "شماهی" در شمال قفقاس پیروز شدند. در این جنگ 15 هزار تن از لشکریان صفوی کشته شدند. صفویان در تلاش بودند بر جهان اسلام چیره گردند.
صفویان در طول تاریخشان چون خنجر خیانتی بودند که خلافت اسلامی را همیشه مورد تهدید قرار می داد. و باعث شدند گسترش فتوحات اسلامی در اروپا بکلی متوقف شود. از اینجاست که دنیای غرب مسیحی تا امروز خود را مدیون ایران می داند. آنها می گویند: اگر صفویان نمی بودند امروز تمام اروپا مسلمان شده بود!..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر