۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

سیزدهم رمضان در آینه ی تاریخ


1.     نزول انجیل
کتاب آسمانی انجیل در 13 / رمضان بر حضرت عیسی ( علیه السلام) نازل شد. حضرت عیسی (علیه السلام) چون سایر پیامبران خدا مردم را به اسلام دعوت نمود. و بعدها پیروان دروغین او کتاب انجیل و دینش را تحریف نمودند. پیروان انجیل تحریف شده را صلیبی یا مسیحی می‌نامند.
2.     رسیدن حضرت عمر بن الخطاب به فلسطین و آزاد سازی بیت المقدس
سپاهیان اسلام پس از جنگهای پیاپی توانستند قدرت افسانه‌ای صلیبیان ـ مسیحیان ـ را در فلسطین درهم کوبند. و شهر قدس را به محاصره در آورند. راهبان مسیحی به سپاهیان مسلمان اطلاع دادند در کتابهای مقدس آنها وصف شخصی که بیت المقدس را فتح می‌کند آمده است. آن صفات تصویری گویا و روشن از حضرت عمر بن الخطاب خلیفه‌ی دوم مسلمانان بود. سپاهیان مسلمان برای جلوگیری از خونریزی و ویرانی بیشتر از خلیفه‌یشان خواستند تا خود شخصا به فلسطین تشریف بیاورند. در 13/ رمضان /15هـ موافق با 18/اکتبر/636م حضرت عمر پس از اینکه مسئولیت اداره‌ی مملکت اسلامی را به وزیر و مشاور اول خود؛ پدر زنش حضرت علی بن ابیطالب سپرد به فلسطین رسید. راهبان مسیحی با دیدن حضرت عمر اقرار کردند که او همان کسی است که در کتابهای مقدس آنها بعنوان حاکم عادل و مؤمنی معرفی شده که بیت المقدس را از چنگ ظلم و ستم رهایی می‌دهد. آنان کلیدهای شهر را به عمر تسلیم کردند. و خلیفه‌ی مسلمانان پیمانی برایشان نگاشت و حفاظت جانها و مالهایشان را ضمانت کرد.
3.     فرود آمدن صاعقه یا برق بر مسجد نبوی
در 13/ رمضان/886هـ موافق با 5/ نوامبر 1481م صاعقه‌ای بر مسجد نبوی در مدینه منوره فرود آمد و ساختمان مسجد را سوزانید. ولی به قبر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم) و قبه‌ی مسجد هیچ گونه ضرری وارد نکرد.
4.     وفات استاد عمر تلمسانی
در 13/ رمضان/ 1406هـ موافق با 22/ مه/ 1986م مرشد سوم جماعت اخوان المسلمین عمر تلمسانی پس از سالها جهاد و ایثار و از خودگذشتگی در دعوت اسلامی جهان فانی را بدرود گفت. ایشان سالهای متمادی را در زندانها و سیاهچالهای حکومت مصر سپری کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر